Omtanke på hög nivå!

Jonas Colting har gjort det igen. Han är fantastisk som fortsätter att kämpa för att göra sina medmänniskor medvetna om riskerna med stillasittande och socker. Det som associeras med Fredagsmys.

image

Läs Jonas debattartikel i Aftonbladet idag

Jag längtar otroligt mycket efter att ta ut mig ordentligt vid träning. Men först ska vårt underverk komma till världen och det kan bli precis när som helst. Jag har tränat under hela graviditeten och det har fungerat jättebra vilket jag är tacksam för. Men just att få ta ut sig rejält går inte.

Min kära sambo motiverar mig också genom att lova mig ett nytt träningsset och skor, samt att han igår beställde en träningsbok för nyblivna mammor. Det kallar jag kärlek. Ska bli häftigt att hitta nya träningssätt med lilla bebben också. Vi ska vara en aktiv familj 🙂

Jag vill undvika skador så i början blir det mycket fokus på styrka. Sen funderar jag på om inlines är ett alternativ till löpning. Vore kul att få lite fart. Att promenera tycker jag inte lika mycket om efter att jag kommit igång bra med löpningen innan jag blev gravid. Vi får se hur det blir 🙂

Kommentera

