Lyxfasta!

Tänk att jag vaknar och känner ångest inför en dag utan frukost, lunch och mellanmål. Jag ”får inte” äta förrän kl 20:30 ikväll för att det ska ha gått 24 h sedan sist. Endast kaffe, vatten och te står på menyn. Och det är ju lyx ändå!

Tänk vad bortskämd jag är som kan välja. Jag har aldrig i mitt liv varit utan mat en så lång period tidigare.

Ångest blandad med förväntningar. Detta är en utmaning för mig. Jag har sagt att jag skulle bli utröstad först om jag var med i Robinson och inte fick mat. Men det som är spännande att se nu är att jag kanske inte alls får några humörsvängningar då insulinnivån kommer ligga lågt hela dagen. Dessutom är jag uppvuxen på kolhydrater och det har sagts att man ska äta var 3-4 h timme. Kanske får jag motsatsen bevisad.

Tbc….

~~~~~~~~~~

Nu har är kl 15:40 och jag mår ok 🙂 längtar dock enormt mycket till kvällens middag! Har bokat body pump ikväll innan middagen också. Spännande!

20130529-070600.jpg

Klockan 17:30. Tre timmar kvar. Längtan efter mat!

~~~~~~~~~~

24 h har passerat och jag har just avslutat ett body pump pass och hugger nu njutningsfullt in i den underbara älskade maten.

Häftig känsla att humöret varit bra och jag klarade träning utan problem. Maten mättar snabbt och jag äter långsamt 🙂

20130529-224656.jpg

Kommentera

