Är magen glad så är människan glad

Så kloka ord av Allan Svensson! Jag håller med till 100%. Nu tycker jag klart inte att alla borde ha en mjukglassmaskin på jobbet som Allan syftar till. Men att magen är en central del av välbefinnandet skriver jag under på.

Jag har i flera år haft problem med min mage. Jag kunde få ont efter varje måltid. Jag blev dessutom laktosintolerant för ca 8 år sedan men kände många gånger att jag fick ont i magen trots att jag höll mig ifrån mjölkprodukter.

Jag har testat massor med saker som skulle hjälpa mot magproblem utan lycka. Tills g3 kom in i mitt liv!

20130506-211356.jpg

Denna juice är en antioxidantbomb. g3 är en näringsrik dryck gjord på juice från den prisade kinesiska bittergurkan, även kallad gâc, en ”superfrukt” från södra Asien vars näringsinnehåll vetenskapligt har visat sig stödja cellerna. Bland fruktens potenta fytonäringsämnen finns en slags karotenoider med hög biotillgänglighet, s.k. ”lipokarotener”, effektiva antioxidanter som även stödjer ett sunt immunförsvar. g3-formulan utvecklades med ytterligare tre ”superfrukter”, bocktörne, havtorn och cili, som tillsammans ger exponentiella fördelar.
Jag kommer skriva mer om vad antioxidanter och fria radikaler är vid ett annat tillfälle 🙂 stay tuned!

Jag mår toppen idag och vill också berätta att g3 även har hjälpt mot den svåra magsjukdomen ulcerös kollit och stressmage. Fantastiskt!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kvällens GI-mål är en inspiration från Ola Lauritzson. Köttfärssås med zucchinipasta. Tänk att det var mycket godare än pasta! Kändes så fräscht.

Jag skalade zucchinin ner till kärnhuset för det är de som jag inte är så förtjust i. Till detta hade jag mitt favvo tillbehör nuförtiden – rödbetor med ett täcke av fetaost i ugnen. Mums!

20130506-211630.jpg

One thought on “Är magen glad så är människan glad

  1. Ping: Antioxidanterna håller oss friska! | Serendipity for ME

Kommentera

